2022-10-04

Ciasto na maślance z chia i owocami

Delikatne, puszyste i aromatyczne ciasto z nasionami chia, cynamonem oraz sezonowymi owocami. To szybki i prosty w przygotowaniu deser dla całej rodziny. Do jego przygotowania użyłam jabłek, nektarynek oraz fig, ale możemy dodać także inne owoce.

Ciasto na maślance z chia i owocami

2022-09-29

Wątróbka drobiowa

Wątróbka drobiowa to cenne źródło białka i witamin A, D, E, K, B6, B12, biotyny oraz kwasu foliowego. Jest także cennym źródłem dobrze przyswajalnych mikroelementów tj. żelazo, cynk, selen, magnez, miedź, potas i wapń. Co ciekawe, jest najwyższym źródłem miedzi pochodzącym z pożywienia. Uwielbiam wątróbkę od najmłodszych lat. Przypomina mi smaki dzieciństwa, ale za każdym razem dodaje mnóstwo siły oraz dobrej energii. Dzisiaj zapraszam na prosty, tani i pyszny przepis na wątróbkę drobiową z cebulą. 

Wątróbka drobiowa

2022-09-27

Risotto ze szpinakiem i suszonymi pomidorami

Uwielbiam risotto za kremową i kleistą konsystencję oraz niesamowitą wyrazistość każdego ziarenka ryżu. Dzisiaj zapraszam na pyszne i proste w przygotowaniu risotto z dodatkiem świeżego szpinaku oraz suszonych pomidorów. Całość dopełnia lekko orzechowa i słodka nuta szwajcarskiego sera Gruyère.

Risotto ze szpinakiem i suszonymi pomidorami

2022-09-25

Zakupy w sklepie internetowym bee.pl

Bardzo lubię zakupy przez Internet, a jednym z moich ulubionych jest sklep internetowy bee.pl. Cenię go za bogatą gamę zdrowych i ekologicznych produktów spożywanych, ale także szeroki wybór suplementów diety oraz kosmetyków naturalnych. Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam kilka pozycji z moich ostatnich zakupów. Niektóre są zawsze w mojej kuchni, a niektóre dopiero odkryłam i bardzo polubiłam :)

bee.pl

2022-09-23

Hummus

Hummus pochodzi z Libanu i jest jedną z najpopularniejszych potraw kuchni arabskiej. Legenda głosi, że wymyślił ją sułtan Egiptu - Saladyn z dynastii Ajjubidzi (właśc. Al-Malik an-Nasir Salah ad-Dunja wa-ad-Din Abu al-Muzzafar Jusuf ibn Ajjub ibn Szazi Al-Kurdi) w czasach wypraw krzyżowych :D. Hummus dostarcza nam mnóstwo energii, witamin, jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, poprawia samopoczucie oraz łagodzi stres. Dzięki dużej zawartości błonnika sprawia, że długo jesteśmy syci. Błonnik reguluje także metabolizm i ułatwia odchudzanie. Dodatkowo ciecierzyca świetnie wpływa na obniżenie cholesterolu oraz dostarcza (wraz z sezamem) dużej dawki żelaza. W tej cudownej paście znajdziemy także cynk, selen, witaminę C oraz witaminy z grupy B.

hummus